Carburateur afstellen / tuning in een modern jasje. Problemen met je huidige set? Ombouwen van Stromberg naar Weber of SU? Moet het echt 100%? Het Kan! Uw carburateur kan met nieuwe technieken bijna net zo goed en zuinig worden afgesteld als een injectiesysteem! Verschillende types, multi en singlepoint. Merken: Weber, Solex, EMPI, Dellorto, SU en Stromberg! Ultrasone reiniging en inspectie. Zo nodig gereviseerd en op gewenste specificatie gebouwd. Uniek: bij multipoint carburateur meting per uitlaatpoort en service aan huis.
Iets (2e hands) kopen en plug en play bestaat niet! Wil je er aan beginnen? Eerst moet de basis op orde zijn. Daar kan het al op 5 punten mis gaan. Een tuner controleert dit soort zaken niet altijd! Neem dan eerst contact op. Elke motor heeft zijn specifieke pakket maatregelen nodig. Kijk eerst de special over brandstofpompen bij ervaringen! Carburateurs kunnen niet werken omdat er in de basis gebreken zijn. Ook bij nieuwe carburateurs. Of omdat ze niet geschikt zijn voor de specifieke toepassing. Hier zijn berekeningen en controles voor nodig! Bel mij, dat scheelt een hoop ellende tijd en geld!! Als je akkoord gaat met een tuning sessie is advies gratis. Los advies kost €25,-.Voor de liefhebbers zijn er weer nieuwe ervaring filmpjes!
Zijn er problemen tijdens het rijden in de bebouwde kom, op de snelweg, tijdens toer ritten, rally, of op het circuit?
Slecht of niet starten en/of snel afslaan?
Onregelmatig of slecht stationair lopen.
Tijdens rijden inhouden tijdens progressie of onder acceleratie?
Vlammen uit de carburateur, backfire, niesen, ploffen, knallen of zware benzinelucht.
Vlammen knallen, ploffen of roet uit de uitlaat ?
Hoog brandstofverbruik in de bebouwde kom of op de snelweg?
Hoge temperatuur?
Motorslijtage? Verbrande kleppen? Ingesleten cilinderwanden? Het gevoel dat de ontsteking niet goed werkt terwijl hij op alle bougies vonk geeft?
Durft of kunt u niet rijden omdat u de motor niet vertrouwd?
Maakt u liever geen hoge transportkosten?
Oorzaak: een tuner meet op een punt in de uitgang van de uitlaat waar alles samen komt. Dit werkt niet bij multipoint carburateurs als weber DCOE,IDF,EMPI,Delorto ! Deze moeten per poort worden gezien als onafhankelijke carburateurs en moeten ook individueel per poort worden afgesteld! De enige echte oplossing? Mijn aanpak! : Alles bekijken, van brandstofpomp tot gasklep. Daarna de weg op en kijken wat er in realiteit gebeurd. Een rollerbank laat niet alles zien. Mengsel meting wideband / lamda meting per uitlaatpoort. Van centrale meting in de uitlaat op een punt tot twaalf cilinders. (zie afbeelding hier onder)
1:Mogelijkheden voor road tuning sessies op locatie in heel Nederland en delen van België.
2: Een carburateur heeft meer dan 10 variabelen. Mijn aanpak is om alles te bekijken en niet alleen de hoofd en stationair jets aanpassen.
3: Op maat gemaakt calibratiemateriaal. Niet zo als een tuner per 0.05 maar 0.01 mm. 0,02mm kan het verschil zijn tussen te arm of te rijk!
4: meting in 4 bereiken:
Stationair/choke.
Acceleratie/
Progressiebereik van 1000 tot 3500 RPM
Hoofdbereik van 3500 tot max RPM
Elk bereik heeft zijn eigen aanpak nodig!
Eindresultaat: Eindelijk zonder problemen rijden!
Contact opnemen en vervolgstappen:
stap 1: Bel, app of vul het contactformulier in. Gegarandeerd binnen 24 H reactie!
Stap 2: App een filmpje met het probleem en bel 0618279462
Stap 3:Het aanwezige calibratiemateriaal moet worden opgemeten en eventuele defecten moeten worden uitgesloten. Carburateurs demonteren en insturen naar Wormerveerstraat 190 2547XX Den Haag. Alles kan ook op locatie worden bekeken.
Stap 4:lamdamoeren 18x1.5 draad in elke afzonderlijke uitlaatpijp lassen of draad snijden in gietijzer. (zie prijzen en filmpje ).
Stap 5 Doe een compressietest. verzeker je er van dat de ontsteking goed staat. Ik kan dit ook op locatie meten. Voor een zuivere meting heb ik laadspanning van minimaal 14Volt nodig. Zorg voor voldoende brandstofdruk (zie filmpje). Ik kan ook pomp, regulator en meter leveren.
Stap 6: Carburateurs monteren en afspraak op locatie inplannen.
Stap 7: Carburateurs worden stationair synchroon en op AFR afgesteld.
Stap 8: Tunen op de weg in alle gewenste bereiken.
Stap 9: Eindelijk zonder problemen rijden!
Verkort overzicht algemene voorwaarden
De eigenaar van het voertuig bestuurt de auto zelf. In geval dat de auto in onderhoud is bij een extern bedrijf die mij in huurt is dat onder voorwaarden dat er ten aller tijde iemand bij de auto aanwezig is.
Afstelling en testen is op eigen risico. Ik ben iet aansparkelijk voor eventuele schade. Dit geld ook voor schade aan andere voertuigen door uw voertuig tijdens werkzaamheden.
In de regel vind er geen schade plaats door tuning in het stationair of progressiebereik. De motor moet voor lange tijd worden bloodgesteld aan te arme of te rijke mengsels voor er schade ontstaat. Dit alles wordt ondertekend voor ik ga beginnen aan het afstellen.